fredag den 22. september 2017

Notater pr. 22.09.2017

- Lektionen introducerer til didaktik, e-didaktik og Flipped Learning/Classroom.

Husk også at medbringe bogen af Lund (2015), der anvendes som opslagsbog ved arbejdet med video.

Hands-on ift. QR-koder og film.

Øvelse i praksis: Afprøvning af digitale teknologier fra undervisningen i egen undervis-ningspraksis – refleksioner i portfolio omkring erfaringer.
- Læreren som knudepunkt, man kan ikke nå hele vejen rundt, demonstrere der er den vej og den vej og så sætte fokus på nogen emner
- Didaktik, er tilrettelæggelse af undervisning , strukturerer planlægning og forløb
- Hiim og Hippe – Didaktik, Læringsforudsætninger, rammer, mål, Indhold, Proces, Evalue-ring –
- Digitale teknologier – skrive i samme dokument, alle kan byde ind i processen mens der skrives.
- Portefolie eksamen, refleksioner undervejs, hvor kan det bruges, og hvad kan/skal bruges
- WEB 1.0 WEB 2.0
Konsument          Producent
- Design for e –læring – hvad vil vi og hvorfor??, Hvem skal gøre hvad og hvorfor og med hvem??, Hvordan strukturere vi indhold og form og hvem skal gøre det??, Hvilke aktiviteter skal finde sted og hvornår og hvorfor??, Hvornår, hvordan
- Didaktik 2.0 – praksisformer –
- Wenger læring.
- Ole Sejer Iversen – Indenfor PCere, Kap. 2 Fem perspektiver på digital teknologi og under-visning
- TPACK Model –
- E-didaktiske overvejelser, Formål og læringsmål, forudsætninger, organisation, E-læringens form og elementer,
- Fokusområder

-          Henning Romme Lund Flipped Classroom 

                                                              





Bloom



- Eleverne er for passive I undervisningen, hvordan bliver jeg mere elevinddragende I min undervisninggenenm brug af teknologi
- Case, problemstilling I dagligdagen – hvordan får vi løst problemet, evt. lave en lille video om problemet over e-didaktiske overvejelser, det kunne være mål for undervisningen - un-dervisnings og læringsform – læremidler/teknologier, hvilke og hvorfor didaktiske overve-jelser har jeg gjort??
- Screencast o MATIC
- Video med QR kode – instruktionsvideoer – som læringsform – motivation, brug evt. Knud Illeris.


-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Illeris Læringens tre dimensioner

Har læst lidt Illeris Og hans Læringstrekant er nu ikke helt dum Modellen indeholder desuden tre dimensioner. Den første dimension er i...